Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRivera, Gwendelyn J.; Kitchen, Joseph A.; Cole, Darnell
TitelProgram Staff as Facilitators of Academic Self-Efficacy, Academic Behavioral Change, and Achievement among Low-Income, First-Generation, and Minoritized Students
QuelleIn: Journal of Student Affairs Research and Practice, 60 (2023) 4, S.477-494 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Rivera, Gwendelyn J.)
ORCID (Kitchen, Joseph A.)
ORCID (Cole, Darnell)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1949-6591
DOI10.1080/19496591.2022.2042007
SchlagwörterSelf Efficacy; Student Behavior; Behavior Change; Academic Achievement; Low Income Students; First Generation College Students; Minority Group Students; Transitional Programs; Path Analysis; School Personnel; Nebraska
AbstractThis study examines the relationship between support from comprehensive college transition program (CCTP) staff and students' academic self-efficacy, academic behavioral change, and achievement. We surveyed 1,197 students across three campuses of the University of Nebraska system. Path analyses revealed CCTP staff support had direct and indirect effects on these outcomes. We recommend that institutions identify program staff as sources of knowledge and that research explore them as a source of academic self-efficacy. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Student Affairs Research and Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: