Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJach, Elizabeth A.; Carvajal, Cynthia N.
TitelEvaluating the Effectiveness of UndocuAlly Trainings: A Case Example in the State of New York
QuelleIn: New Directions for Higher Education, (2023) 203, S.109-123 (15 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Jach, Elizabeth A.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0271-0560
DOI10.1002/he.20477
SchlagwörterUndocumented Immigrants; Activism; State Legislation; Barriers; State Universities; Program Effectiveness; Higher Education; Access to Education; Accountability; New York
AbstractDespite the lack of comprehensive federal legislation for undocumented students, activists catalyzed the passage of the New York State Dream Act in 2019. Yet, numerous barriers remain for undocumented students pursuing higher education. We provide a case example of UndocuAlly Trainings facilitated at a campus center in the State University of New York (SUNY), University at Albany. We consider the effectiveness of the training through an evaluation of open-ended responses to a four-question post-event survey (n = 65). We examine implications for accountability within systems and institutions of higher education, emphasizing the importance of investing in dedicated centers to support students regardless of immigration status. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "New Directions for Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: