Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGonzález Ben, Antía
TitelBeyond Musical Repertory: Euro-Americentric Ways of Knowing in the International Baccalaureate High School Music Curriculum Framework
QuelleIn: International Journal of Music Education, 41 (2023) 4, S.651-662 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (González Ben, Antía)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0255-7614
DOI10.1177/02557614221140112
SchlagwörterHigh School Students; Ethnocentrism; Music Education; Advanced Placement Programs; Cultural Pluralism; Teaching Methods; Discourse Analysis
AbstractWhile choices of musical repertory are key to challenging the historical ethnocentrism of school music curricula, ethnocentrism manifests as powerfully in the way a curriculum defines and structures musical knowledge. This article examines the knowledge divisions used to structure one of the most popular and reputable high school music curricula worldwide: the International Baccalaureate (IB). My analysis indicates that, while IB music gestures rhetorically to cultural and epistemic pluralism, its primary knowledge divisions--Musical Perception, Creating, and Performing--are fundamentally rooted in modern Euro-American conceptions of musical knowledge and ways of knowing. This study demonstrates the importance of explicitly acknowledging the epistemic foundations of music curricula's foundations so that teachers and their students can better decide how they want to engage with the knowledge presented. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Music Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: