Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enXavioer, Sharon; Bethishou, Laressa; Dintzner, Madeline; Taheri, Reza; Lewis, Jelena
TitelAddressing the Crisis: Leveraging the United Nations Sustainable Development Goals to Prepare Student Leaders to Tackle the Opioid Epidemic
QuelleIn: New Directions for Student Leadership, (2023) 179, S.111-120 (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Taheri, Reza)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2373-3349
DOI10.1002/yd.20573
SchlagwörterDrug Abuse; Narcotics; Sustainable Development; Pharmaceutical Education; Leadership; Skill Development; Holistic Approach; Public Health; Models
AbstractThe United States faces several ongoing public health issues including the opioid epidemic. This article describes a new model aimed at providing a framework that incorporates the United Nations (UN) Sustainable Development Goals (SDGs) to develop pharmacy student leaders through education, experiences, and development of critical skills. This holistic approach can serve as an example methodology to equip future leaders across public health domains to tackle many of the critical problems we face today. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "New Directions for Student Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: