Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTran, Henry; Cunningham, Kathleen; Yelverton, Valerie; Osworth, Dave; Hardie, Suzy
TitelHow Can School Leaders Retain Teachers? The Relative Importance of Different Administrative Supports for Teacher Retention in Different Types of Schools
QuelleIn: NASSP Bulletin, 107 (2023) 3, S.185-217 (33 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Tran, Henry)
ORCID (Osworth, Dave)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0192-6365
DOI10.1177/01926365231198858
SchlagwörterTeacher Persistence; Middle School Teachers; High School Teachers; Rural Schools; Urban Schools; Teacher Administrator Relationship; Teacher Attitudes; Leadership; Faculty Mobility; Rural Urban Differences; South Carolina
AbstractIn this study, we examine teachers' perceptions concerning the relative importance of different administrative supports for teacher retention across school levels (i.e., middle and high schools), retention status (i.e., low or high), and locale (i.e., rural and urban). Results from our Best--Worst Scaling analyses, with a sample of 178 South Carolina teachers from 12 schools, indicate respect as the most important type of administrative support for the full teacher sample, and subgroups (school type, retention status, locale). The relative importance of other types of supports suggested heterogeneity across settings. Results are supplemented with qualitative teacher interview data. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "NASSP Bulletin" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: