Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThornhill, Carly W.; Milian, Polet M.; Castillo, Linda G.
TitelEducational Persistence in Latinx STEM Students: Examining Positive Mental Health at HSI and PWI
QuelleIn: Journal of Hispanic Higher Education, 22 (2023) 4, S.477-489 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Thornhill, Carly W.)
ORCID (Castillo, Linda G.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1538-1927
DOI10.1177/15381927221139921
SchlagwörterHispanic American Students; Minority Serving Institutions; Mental Health; College Students; Academic Persistence; STEM Education; Predominantly White Institutions; Correlation; Well Being; Depression (Psychology); Resilience (Psychology); College Environment; Student School Relationship
AbstractThis study examines the relationship between positive mental health and educational persistence for 493 Latinx STEM students at Predominantly White Institutions (PWI) and Hispanic Serving Institutions (HSI). Results from the hierarchical multiple regression model for the HSI students found a significant relationship between educational persistence and psychological well-being while PWI students demonstrated a significant relationship between educational persistence and psychological well-being and depressive symptomatology. Implications for practice with Latinx STEM students will be discussed. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Hispanic Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: