Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMalík, Branislav
TitelThe Place of Education in an Emancipatory Struggle of Man
QuelleIn: Acta Educationis Generalis, 13 (2023) 2, S.1-9 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
DOI10.2478/atd-2023-0010
SchlagwörterRole of Education; Freedom; Transformative Learning; Creativity; Ethical Instruction; Educational Objectives
AbstractIntroduction: In the paper, the author maps the ways leading to human freedom. He sets out the criteria that should be taken into account in their selection. He also delineates the space where education could productively enter into the human emancipation process. Purpose: The aim of the paper is to thematize competences that need to be developed in order to enable the adepts of education to participate in human emancipatory process. Methods: The author uses explanatory method to expose the issue. Conclusions: The paper summarizes the assumptions and limits that need to be respected in order to make education a space for the cultivation of human sense for freedom. (As Provided).
AnmerkungenSciendo, a company of De Gruyter Poland. 32 Zuga Street, 01-811 Warsaw, Poland. Tel: +48-22-701-5015; e-mail: info@sciendo.com; Web site: https://www.sciendo.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: