Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrown, James Benedict; Camilli, Francesco
TitelStudents in the Forest: The Role of Design-Build Pedagogies in Repairing Material Disconnections in Architecture Education
QuelleIn: International Journal of Art & Design Education, 42 (2023) 2, S.230-245 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Brown, James Benedict)
ORCID (Camilli, Francesco)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
DOI10.1111/jade.12457
SchlagwörterArchitectural Education; Case Studies; Construction Materials; Sustainability; Forestry; Construction Industry; Teaching Methods
AbstractThis article explores an intellectual disconnection in architectural education about the conception of wood as a building material. It explores initiatives to develop in future architects a deeper consciousness of the complex ecology of timber, promoting its sustainable use in the building industry. It explores six case studies drawn from architectural education to explore the ways in which the properties that make timber sustainable are explored through research and design, and how this deep understanding is transferred to students through hands-on applications. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: