Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchutz, Aaron
TitelCore Components of the Theory of Building Local Power in the Tradition of Community Organizing. Presidential Address
QuelleIn: Philosophical Studies in Education, 53 (2022), S.7-21 (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0160-7561
SchlagwörterEducational Theories; Community Action; Empowerment; Social Change; Democracy; Participative Decision Making; Power Structure; Resistance (Psychology); Ethics
AbstractEducational theory has tended to avoid discussions of how the less powerful might come together to contest oppression. Yet strategies for collective action are learned practices, like any others. While there are no "rules" for social action, different traditions provide useful "rules of thumb." This article lays out some core theoretical assumptions of one tradition of social struggle: the "neoAlinsky" model within the broader tradition of local community organizing. These, of course, are ideals--the actual "sausage making" of social action often diverges quite significantly from them. The author concludes by discussing possibilities and limitations for drawing on this theory in educational settings. (ERIC).
AnmerkungenOhio Valley Philosophy of Education Society. Web site: http://ovpes.org/?page_id=51
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Philosophical Studies in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: