Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFerraro, Holly Slay
TitelDisrupting Dominant Narratives and Privilege: Teaching Black Women's Enterprise and Activism
QuelleIn: Journal of Management Education, 47 (2023) 1, S.40-55 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ferraro, Holly Slay)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1052-5629
DOI10.1177/10525629221082600
SchlagwörterCollege Faculty; Teaching Experience; Blacks; African Americans; Females; Activism; Entrepreneurship; Power Structure; Whites; Administrator Education; Story Telling; Social Class; Advantaged; Critical Race Theory; Course Content
AbstractThis article deals with my experience of teaching a course on Black women's enterprise and activism as a means of disrupting the dominant narratives that privilege accounts of Whites and men in the management canon. I explore counterstorytelling as a pedagogical tool to bear witness to the struggles of people from marginalized communities and amplify their experience to critique systems of economic power based on race, class, and gender. Finally, I share a call for epistemologies of racialized people to combat privilege in business school classrooms. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Management Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: