Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHanson, Josef; Ross, Cameron
TitelHonor the Quiet Listeners: Foundations and Approaches for Supporting Introverted Music Students
QuelleIn: Music Educators Journal, 108 (2022) 4, S.23-30 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Hanson, Josef)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0027-4321
DOI10.1177/00274321221107007
SchlagwörterMusic Teachers; Music Education; Student Characteristics; Personality Traits; Extraversion Introversion; Teaching Methods; Student Needs; Teacher Role
AbstractMusic educators are responsible for teaching students with an array of personality types and must be able to reach them all. Introverted or quieter students may constitute up to 50 percent of participants in a given music class or ensemble. In this article, we discuss differences between extroverted and introverted music learners and synthesize research findings into commonsense teaching strategies that support a variety of student personalities. Music educators can make small adjustments to their existing practices to ensure all students grow and thrive, even the quieter ones. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Music Educators Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: