Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMarkovitz, Carrie E.; Hernandez, Marc W.; Hedberg, E. C.; Whitmore, Heidi W.
TitelEvaluating the Effectiveness of a Volunteer One-on-One Tutoring Model for Early Elementary Reading Intervention: A Randomized Controlled Trial Replication Study
QuelleIn: American Educational Research Journal, 59 (2022) 4, S.788-819 (32 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Hedberg, E. C.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312
DOI10.3102/00028312211066848
SchlagwörterProgram Effectiveness; Volunteers; Reading Programs; Elementary School Students; Response to Intervention; Program Evaluation; Kindergarten; Grade 1; Reading Achievement; Reading Fluency; Minnesota; Wisconsin (Milwaukee)
AbstractThis study examines the impacts of two AmeriCorps programs, Minnesota Reading Corps and Wisconsin Reading Corps, where AmeriCorps volunteers provide literacy tutoring to at-risk kindergarten through third-grade (K-3) students utilizing a response-to-intervention framework. This evaluation replicates a prior randomized controlled trial evaluation of the program 4 years later and for the first time evaluates the program model replicated in Milwaukee, Wisconsin. The results of the two evaluations showed that kindergarten and first-grade students who received a single semester of Reading Corps tutoring achieved significantly higher literacy assessment scores, and demonstrated meaningful and significant effects after a full-school year of the intervention for second- and third-grade students. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Educational Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: