Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRoldán-Zafra, Juan; Perea, Carmen; Polo-Blanco, Irene; Campillo, Pedro
TitelDesign of an Interactive Module Based on the van Hiele Model: Case Study of the Pythagorean Theorem
QuelleIn: International Electronic Journal of Mathematics Education, 17 (2022) 1, (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Roldán-Zafra, Juan)
ORCID (Perea, Carmen)
ORCID (Polo-Blanco, Irene)
ORCID (Campillo, Pedro)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1306-3030
SchlagwörterGeometry; Mathematics Instruction; Museums; Informal Education; Models; Benchmarking; Teaching Methods; Science Instruction; Interactive Video; Instructional Design; Puzzles; Foreign Countries; Spain
AbstractThe recent increase in the number of mathematics museums has given rise to a need for tools with which to design and assess mathematics educational proposals in this non-formal context. This study proposes the use of the van Hiele model, a benchmark in mathematics instruction, for the design of interactive museum models focusing on mathematics content in general. By way of example, the model is characterised for application to the Pythagorean theorem. An interactive module designed around the aforementioned characterisation for teaching the theorem at the Museo Didáctico e Interactivo de Ciencias [interactive science instruction museum, MUDIC] may serve as a reference for future interactive modules and workshops in museums dealing with any manner of mathematics content. (As Provided).
AnmerkungenInternational Electronic Journal of Mathematics Education. Suite 124, Challenge House 616 Mitcham Road, CR0 3AA, Croydon, London, UK. Tel: +44-208-936-7681; e-mail: iejme@iejme.com; Web site: https://www.iejme.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Electronic Journal of Mathematics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: