Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBell, Avril; Russell, Elizabeth
TitelAotearoa New Zealand's New National History Curriculum and Histories of Mourning
QuelleIn: New Zealand Journal of Educational Studies, 57 (2022) 1, S.21-35 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Bell, Avril)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0028-8276
DOI10.1007/s40841-021-00231-2
SchlagwörterForeign Countries; National Curriculum; History Instruction; Grief; Pacific Islanders; Land Settlement; Memory; New Zealand
AbstractFrom 2022, New Zealand schools are teaching a new compulsory history curriculum that aims to teach diverse New Zealand histories, while foregrounding the centrality of Maori histories and the impacts of colonisation. The new curriculum will upend a long history of 'forgetting' the nation's contentious and conflictual past, and in particular the nineteenth century 'wars for New Zealand' (O'Malley, 2016) that secured settler hegemony over the nation-state. In this paper, we focus on the roles of remembering and forgetting in the narration of national histories to explore what might be a productive orientation to take to this contentious and unsettling past. We argue that the new history curriculum inaugurates a new phase of narrating the nation, replacing earlier phases of monocultural and bicultural nationhood that depended on this past being 'forgotten'. And we argue for the productive value of a histories of critical mourning approach to remembering this founding violence. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "New Zealand Journal of Educational Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: