Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDuBose, Cheryl; Amienyi, Sanoya; DuBose, Brittany
TitelAnalysis of an i-Pad Initiative: Are Students Using the Technology?
QuelleIn: Journal of Interdisciplinary Studies in Education, 6 (2017) 1, S.15-27 (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2166-2681
SchlagwörterHandheld Devices; College Freshmen; First Year Seminars; Technology Uses in Education; Student Attitudes; Curriculum Implementation; Student Satisfaction; Technology Integration; Nursing Education; Allied Health Occupations Education; Arkansas
AbstractThis study follows the implementation of an iPad Initiative program at a university in the mid-south region of the United States. Freshmen students enrolled in a First Year Experience (FYE) course within the College of Nursing and Health Professions (CNHP) were surveyed regarding iPad use and curriculum implementation. Research questions included which apps are most popular for personal and school related use, which courses most commonly use the iPad, and whether students are satisfied with the current level of iPad integration within the curriculum. (As Provided).
AnmerkungenSTAR Scholars Network & OJED. 6 Delgreen Court, Nottinghamm, MD 21236. Web site: https://www.ojed.org/index.php/jise
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Interdisciplinary Studies in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: