Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJunyent, Andrea; Fernández-Flecha, María
TitelReading Comprehension in Spanish by Quechua-Spanish Bilingual Children
QuelleIn: International Journal of School & Educational Psychology, 10 (2022) 1, S.105-117 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Junyent, Andrea)
ORCID (Fernández-Flecha, María)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2168-3603
DOI10.1080/21683603.2020.1823914
SchlagwörterReading Comprehension; Spanish; American Indian Languages; Bilingual Students; Socioeconomic Influences; Student Characteristics; Language Usage; Receptive Language; Listening Comprehension; Reading Skills; Vocabulary Development; Indigenous Populations; Language Minorities; Student Diversity; Minority Group Students; Foreign Countries; Elementary School Students; Monolingualism; Decoding (Reading); Parent Background; Educational Attainment; Intelligence Tests; Verbal Ability; Peru; Peabody Picture Vocabulary Test
AbstractThis research analyzes data collected by the Young Lives project on childhood poverty. It addresses the effect of socio-demographic, individual, and linguistic variables -- focusing on the latter -- on reading comprehension in Spanish by 502 Peruvian Quechua-Spanish bilingual children aged 8 years. The regression model tested explained 46% of the variance found: beyond the effect of non-linguistic factors, receptive vocabulary -- followed by listening comprehension and reading accuracy -- played the most important role. The importance of specifically promoting vocabulary development in the classroom over skills related to decoding is underlined. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of School & Educational Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: