Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSukumar, Vardini M.
TitelBegging and Stigma: Life and Experiences of Children from the Boom Boom Maatukarar Community in Tamil Nadu
QuelleIn: Contemporary Education Dialogue, 19 (2022) 1, S.180-187 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Sukumar, Vardini M.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0973-1849
DOI10.1177/09731849211049850
SchlagwörterForeign Countries; Migrants; Social Bias; Student Experience; Minority Group Students; Social Discrimination; India
AbstractThe experiences of people from marginalised communities have always been different in all shared social spaces. This article attempts to unpack the experiences of children from marginalised Boom Boom Maatukarar community of Tamil Nadu inside the classroom. It sheds light on the stigma and discrimination faced by children from this community in order to access school and attain education, which is supposed to have an equalising effect on unequal societies. It also explores the power of stigma and how it acts as an abstract and concrete factor that affects the life and experiences of children from this community. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Contemporary Education Dialogue" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: