Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcNamara, Scott W. T.; Rizzo, Terry; Townsley, Matt
TitelSchool Administrators' Intentions to Promote Adapted Physical Education
QuelleIn: NASSP Bulletin, 105 (2021) 4, S.276-292 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (McNamara, Scott W. T.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0192-6365
DOI10.1177/01926365211045459
SchlagwörterAdministrator Attitudes; Intention; Adapted Physical Education; Public Schools; Students with Disabilities; Behavior Theories; Administrator Behavior; Special Education; Equal Education; Educational Legislation; Federal Legislation; Administrator Responsibility; Elementary Secondary Education
AbstractA survey, developed with the Theory of Planned Behavior, was used to assess school administrators' intention to promote adapted physical education (APE). Survey results indicated that when school administrators' attitudes and subjective norms were favorable, the intention to promote APE was subsequently higher. The results indicate that if we expect public school administrators to promote APE in schools, they must know the importance of high-quality physical education to students with disabilities. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "NASSP Bulletin" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: