Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enScanlon, David; Calhoon, Mary Beth; Berkeley, Sheri
TitelMaking FAPE Appropriate Now for Students with Learning Disabilities
QuelleIn: Learning Disabilities Research & Practice, 36 (2021) 4, S.287-294 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Scanlon, David)
ORCID (Calhoon, Mary Beth)
ORCID (Berkeley, Sheri)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0938-8982
DOI10.1111/ldrp.12262
SchlagwörterSpecial Education; Students with Disabilities; Access to Education; Learning Disabilities; Inclusion; Academic Achievement; Public Education; General Education; Individualized Instruction
AbstractSince its inception, a premise of special education has been to provide students with disabilities with an appropriate education. The interpretation of "appropriate" has evolved across eras of special education. For students with learning disabilities, emphases on inclusion and high-stakes achievement have eroded the intention of FAPE. It is time for a re-envisioning of FAPE. A new vision should not presume the same outcomes for all. Restoring goals and individualized curriculum "informed by" the general education curriculum instead of exclusively focused "in the general education curriculum" is the way forward. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning Disabilities Research & Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: