Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZheng, Shuting; Kim, Hosanna; Salzman, Emma; Ankenman, Katy; Bent, Stephen
TitelImproving Social Knowledge and Skills among Adolescents with Autism: Systematic Review and Meta-Analysis of UCLA PEERS® for Adolescents
QuelleIn: Journal of Autism and Developmental Disorders, 51 (2021) 12, S.4488-4503 (16 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Zheng, Shuting)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3257
DOI10.1007/s10803-021-04885-1
SchlagwörterAdolescents; Autism; Pervasive Developmental Disorders; Interpersonal Competence; Training; Youth Programs; Program Effectiveness
AbstractUCLA PEERS® for Adolescents is a widely applied program among a number of social skills training programs developed over the years. We synthesized current research evidence on the PEERS program to evaluate the treatment effect on four commonly used outcome measures. 12 studies met inclusion criteria for the review and nine met the criteria for meta-analysis. Results showed moderate to large pooled effects across measures and informants in favor of the PEERS program, with the largest effect seen in social knowledge improvement and the smallest effect in the frequency of get-togethers. The heterogeneity of effects across studies were examined and the limitations of the current evidence were discussed. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Autism and Developmental Disorders" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: