Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRaisor, Jill M.; Zhulamanova, Ilfa; Berridge, Gina
TitelSparkly Princess Shoes: A Case Study Examination of a Social Hierarchy among Preschool Aged Girls
QuelleIn: International Electronic Journal of Elementary Education, 13 (2021) 5, S.599-609 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Raisor, Jill M.)
ORCID (Zhulamanova, Ilfa)
ORCID (Berridge, Gina)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1307-9298
SchlagwörterCase Studies; Social Structure; Power Structure; Preschool Children; Females; Peer Relationship; Socialization; Bullying
AbstractYoung children are faced with the challenges of collaborating with others usually for the first time as they enter preschool. They must learn to think beyond their own needs and recognize the needs and wants of other children. Most educators soon realize that the naturally occurring interactions among the children tend to establish hierarchies. A qualitative case study completed over a span of five months examined a clique of five preschool aged girls who appeared to partially identify themselves by wearing what they titled, "sparkly princess shoes". Methods of data collection include interview and observation. Implications for practice and strategies for adults working with preschool aged children are provided. (As Provided).
AnmerkungenInternational Electronic Journal of Elementary Education. T&K Akademic Rosendalsvein 45, Oslo 1166, Norway. e-mail: iejee@iejee.com; Web site: https://www.iejee.com/index.php/IEJEE/index
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Electronic Journal of Elementary Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: