Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGarcia, Antero; de Roock, Roberto Santiago
TitelCivic Dimensions of Critical Digital Literacies: Towards an Abolitionist Lens
QuelleIn: Pedagogies: An International Journal, 16 (2021) 2, S.187-201 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (de Roock, Roberto Santiago)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1554-480X
DOI10.1080/1554480X.2021.1914058
SchlagwörterCritical Literacy; Computer Literacy; Civics; Citizen Participation; Media Literacy; Social Action; Political Attitudes
AbstractThis paper analyzes the role of digital and civic literacies in the context of resurgent right-wing ethno-nationalism and movements for the abolition of oppressive institutions worldwide. We discuss how, while digital tools have opened up lines of democratized communication and action, civic life online and offline has become both more authoritarian and more polarized. As software platforms like Facebook and Twitter now dominate everyday civic and economic life, media and civic literacy frameworks fail to address this new reality. After overviewing a framework for literacies in current digital and civic contexts, we draw on critical race science and technology studies in order to contest notions of a universal digital or civic subject, and to argue for moving beyond normative progress discourses. Instead, we offer an abolitionist imagination, arguing that classroom approaches to critical digital literacies must draw on abolitionist praxis in order to challenge ways interlocking forms of oppression affect contemporary civic life, both online and offline. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Pedagogies: An International Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: