Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHall, Megan J.
TitelWomen's Education and Literacy in England, 1066-1540
QuelleIn: History of Education Quarterly, 61 (2021) 2, S.181-212 (32 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-2680
SchlagwörterWomens Education; Literacy; Educational History; Foreign Countries; Medieval History; Skill Development; Reading Comprehension; Socioeconomic Status; Apprenticeships; United Kingdom (England)
AbstractThis essay provides a holistic review of what girls and young women learned, and the settings in which they learned, in the Middle Ages in England between the Norman Conquest (1066) and the Dissolution of the Monasteries (late 1530s). Education of girls was carried out in households, elementary schools, and nunneries, as well as through employment and apprenticeship. Girls were taught a wide range of subjects, depending on their socioeconomic status, including practical skills, reading comprehension, and social accomplishments. This essay also provides a review to date of the scholarship on the topic. (As Provided).
AnmerkungenCambridge University Press. 100 Brook Hill Drive, West Nyack, NY 10994. Tel: 800-872-7423; Tel: 845-353-7500; Fax: 845-353-4141; e-mail: subscriptions_newyork@cambridge.org; Web site: https://www.cambridge.org/core/what-we-publish/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "History of Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: