Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPareja de Vicente, Dolores; Alcalá del Olmo-Fernández, María José; Santos-Villalba, María Jesús; Leiva-Olivencia, Juan José
TitelA Qualitative Study on the Intercultural Educational Sensitivity of the Professors at the University of Malaga (Spain)
QuelleIn: Education Sciences, 11 (2021), Artikel 74 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Alcalá del Olmo-Fernández, María José)
ORCID (Santos-Villalba, María Jesús)
ORCID (Leiva-Olivencia, Juan José)
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2227-7102
SchlagwörterMulticultural Education; Cultural Awareness; Cultural Pluralism; Teacher Competencies; Teacher Educators; Teacher Attitudes; Preservice Teacher Education; Early Childhood Education; Social Values; Democratic Values; Values Education; Inclusion; Lifelong Learning; Skill Development; Foreign Countries; Spain
AbstractThis paper deals with the intercultural sensitivity of professors of Educational Sciences at the University of Malaga (Spain). The methodological approach of the study was qualitative, and the research techniques for data collection were in-depth interviews. The main technique for analyzing the information was content analysis. The results of the study show that the majority of university teachers identify interculturality as a value and a pedagogical proposal of great importance. Thus, there is a need to promote intercultural competences and a critical view of culture. In conclusion, the study highlights the existence of difficulties in developing interculturality, which requires a change towards comprehensive training and education in values in the university context. (As Provided).
AnmerkungenMDPI AG. Klybeckstrasse 64, 4057 Basel, Switzerland. Tel: e-mail: indexing@mdpi.com; Web site: http://www.mdpi.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: