Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKoperniak, Matthew R.
TitelThe NAfME Position Statement on Sacred Music in Schools: A Genealogical Inquiry
QuelleIn: Music Educators Journal, 107 (2020) 2, S.20-27 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Koperniak, Matthew R.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0027-4321
DOI10.1177/0027432120975073
SchlagwörterMusic Education; Position Papers; Educational History; Christianity; Religious Factors; Periodicals; Music Teachers; Guidelines; Educational Change; Public Schools; Court Litigation; Federal Legislation; Elementary Secondary Education
AbstractThis article examines the NAfME Position Statement on Sacred Music in Schools, which has not been significantly updated since it was first published in 1984. Using genealogical inquiry, the author examines the conditions surrounding the construction of this document in relation to the conditions in the present. Relationships between the history of school prayer, the archive of "Music Educators Journal," and relevant case law are investigated. Postsecularsim is described and explored as a possible theoretical framework for a future revision of the position statement. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Music Educators Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: