Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSatterly, David
TitelStages of Development: Help or Hindrance in Educating Young Children?
Quelle(1975)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCurriculum Design; Developmental Psychology; Developmental Stages; Early Childhood Education; Educational Psychology; Elementary Education; Human Development; Psychoeducational Methods; Teaching Models
AbstractIt is argued that the usefulness of specific models of stages of psychological development in informing the teacher's task are open to question. The author notes evidence that uncritical acceptance of Piaget's theories has served to exert a depressing effect on teachers' expectations of the competence of young children. (JT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: