Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHill, Lilian H.; Conceição, Simone C. O.
TitelProgram and Instructional Strategies Supportive of Doctoral Students' Degree Completion
QuelleIn: Adult Learning, 31 (2020) 1, S.36-44 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Hill, Lilian H.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1045-1595
DOI10.1177/1045159519887529
SchlagwörterEducational Strategies; Doctoral Students; Academic Persistence; Adults; Doctoral Dissertations; Mentors; School Holding Power; College Faculty; Teacher Student Relationship; Social Support Groups; Supervision
AbstractDoctoral education demands significant time, energy, financial, and emotional commitments. Depending on the characteristics of the doctoral student, barriers to completion and challenges with the doctoral process can require unique types of support. The purpose of this article is to examine perspectives expressed in the literature of varied disciplines regarding program and instructional support strategies that lead to doctoral student progress to degree completion. The article concludes with program and instructional support implications for adult educators. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Adult Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: