Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWozniak, Jason Thomas
TitelTowards a Rhythmanalysis of Debt Dressage: Education as Rhythmic Resistance in Everyday Indebted Life
QuelleIn: Policy Futures in Education, 15 (2017) 4, S.495-508 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1478-2103
DOI10.1177/1478210317715798
SchlagwörterDebt (Financial); Money Management; Economic Factors; Education; Repetition; Educational Finance
AbstractDebt shapes subjectivity by rhythmically training indebted subjects. Stated slightly differently, there exists a debt dressage that produces indebted subjectivity. One of the principle aims of this article is to introduce rhythm into the debt analysis debates. Building on Henri Lefebvre's book "Rhythmanalysis: Space, Time and Everyday Life," this article attempts to theoretically justify, as well as engage in, a rhythmanalysis of indebted life. The article concludes with the claim that education experience can be made up of, and produce, rhythms that disrupt the production of indebted subjectivity. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Policy Futures in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: