Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHall, Colby; Barnes, Marcia A.
TitelInference Instruction to Support Reading Comprehension for Elementary Students with Learning Disabilities
QuelleIn: Intervention in School and Clinic, 52 (2017) 5, S.279-286 (8 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-4512
DOI10.1177/1053451216676799
SchlagwörterReading Comprehension; Learning Disabilities; Elementary School Students; Inferences; Teaching Methods; Reading Skills; Reading Strategies; Reading Improvement; Reading Difficulties; Teaching Guides
AbstractMaking inferences during reading is a critical standards-based skill and is important for reading comprehension. This article supports the improvement of reading comprehension for students with learning disabilities (LD) in upper elementary grades by reviewing what is currently known about inference instruction for students with LD and providing detailed suggestions and a five-step process for teaching students to make text-connecting and knowledge-based inferences while reading. By bolstering this key reading comprehension skill in the upper elementary grades, teachers can better prepare students for the increased reading comprehension demands of middle school. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications and Hammill Institute on Disabilities. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Intervention in School and Clinic" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: