Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLukács, László
TitelCatholic Schools in Hungary: Dissolution and Rebirth, Problems and Progress
QuelleIn: International Studies in Catholic Education, 5 (2013) 2, S.161-175 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1942-2539
DOI10.1080/19422539.2013.821344
SchlagwörterForeign Countries; Catholic Schools; Christianity; Religious Education; Social Systems; Churches; Political Issues; Political Attitudes; Hungary
AbstractThe article describes the fate of Catholic schools in Hungary in the past 60 years in the context of the political changes in the country. In order to understand the present situation, first we should look at the situation under the communist regime (1948-1990) when almost all church schools were dissolved; then describe the period of transition (1990-2000), the rebirth of denominational schools; and eventually draw some conclusions for the future--what is the mission of Catholic schools in the new millennium (2000 onwards). (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Studies in Catholic Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: