Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSeah, Wee Tiong; Andersson, Annica; Bishop, Alan; Clarkson, Philip
TitelWhat Would the Mathematics Curriculum Look Like if Values Were the Focus?
QuelleIn: For the Learning of Mathematics, 36 (2016) 1, S.14-20 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0228-0671
SchlagwörterMathematics Curriculum; Mathematics Instruction; Mathematical Concepts; Mathematics Education; Mathematics Skills; Mathematics Anxiety
AbstractThe crucial reason for the common dislike, fear, and even hatred of mathematics by students and others is probably not the nature of mathematics itself, but the way the subject is portrayed and taught. We propose that instead of a mathematics curriculum that focuses on concepts and techniques (which is often seen), it might be more productive if the mathematics curriculum emphasises values. Through discussion of three cases of research on values in mathematics education at the intended, implemented and attained levels of the curriculum, we explore this new pedagogical and research arena, and develop questions for future research. (As Provided).
AnmerkungenFLM Publishing Association. 382 Education South, University of Alberta, Edmonton, Alberta T6G 2G5, Canada. e-mail: flm2@ualberta.ca; Web site: http://flm.educ.ualberta.ca
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "For the Learning of Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: