Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMiles, Steven B.
TitelThe Nature and Impact of Late Imperial Chinese Academies: A Review of Some Recent Publications in China
QuelleIn: Frontiers of Education in China, 10 (2015) 4, S.634-656 (23 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1673-341X
SchlagwörterForeign Countries; Historiography; Confucianism; Asian Culture; Asian History; Higher Education; Books; Educational Research; Government School Relationship; China
AbstractThis review essay analyzes the historiography of Confucian academies ("shuyuan") in imperial China, focusing on five representative books published in China between 2008 and 2014, including two new editions of books originally published in 1995 and 2004. The five authors share a deep concern about the nature of academies, particularly their relationship with the state. A secondary theme that these books address is the impact that academies had on late imperial Chinese culture and society. Read together, these five works show how research on academies in imperial China has evolved over the past two decades. (As Provided).
AnmerkungenBRILL. 153 Milk Street 6th Floor, Boston, MA 02109. Tel: 617-263-2323; Fax: 617-263-2324; e-mail: cs@brillusa.com; Web site: http://www.brill.nl/publications/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Frontiers of Education in China" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: