Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTight, Malcolm
TitelTheory Application in Higher Education Research: The Case of Communities of Practice
QuelleIn: European Journal of Higher Education, 5 (2015) 2, S.111-126 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2156-8235
DOI10.1080/21568235.2014.997266
SchlagwörterHigher Education; Educational Research; Communities of Practice; Criticism; College Faculty; College Students; Intellectual Disciplines
AbstractThis article examines communities of practice as an example of a theory applied within higher education research. It traces its origins and meaning, reviews its application by higher education researchers and discusses the issues it raises and the critiques it has attracted. This article concludes that while, like all theoretical frameworks, communities of practice has strengths and weaknesses, it remains useful for thinking about academics, students, their disciplines and how they work together. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: