Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGanie, Rayees Ahmad; Din, Towseef Mohi Ud
TitelImpact of Insurgency on Education in Kashmir
QuelleIn: Journal of Education and Practice, 6 (2015) 1, S.82-84 (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2222-1735
SchlagwörterForeign Countries; Literacy; Gender Differences; Educational History; War; Violence; Correlation; India
AbstractJammu and Kashmir is the only state in India that has made education free to all its citizens at all levels. Nonetheless, literacy at 54% lags behind the all-India level of 65%. The discrepancy is slightly larger from women (42% compared to the national figure of 54%) and for men (66% compared with a national level of 76%). The census figures on literacy show stark discrepancies within the state, except for Srinagar District, the valley of Kashmir has literacy rates of 41% and 47% on a par with Bihar, the least literate state in India. In these same districts, female literacy is below 30%. On the other hand Jammu district has a literacy rate of 77%, one of the highest in India. (As Provided).
AnmerkungenIISTE. No 1 Central, Hong Kong Island, Hong Kong SAR. Tel: +852-39485948; e-mail: JEP@iiste.org; Web site: http://iiste.org/Journals/index.php/JEP
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education and Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: