Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKnickerbocker, Joan L.
TitelVintage Films as Primary Sources in the History Classroom
QuelleIn: American Secondary Education, 43 (2014) 1, S.69-83 (15 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0003-1003
SchlagwörterHistory; History Instruction; Primary Sources; Evidence; Cultural Education; Values; Attitudes; War; Filmographies; Middle School Students; High School Students
AbstractFeature films provide a significant form of historical evidence about a culture even when they are fictional. Like books, films are texts that can be analyzed, questioned, and discussed. Vintage films can, therefore, add a valuable new dimension to the history classroom. This article examines how popular films of the 1940s reveal the values, assumptions, and attitudes of that period, and suggestions are given for teachers to help students interpret vintage films as primary sources for understanding the culture in which those films were produced. (As Provided).
AnmerkungenAshland University Dwight Schar College of Education. 229 Dwight Schar Building, 401 College Avenue, Ashland, OH 44805. Tel: 419-289-5273; Web site: http://www.ashland.edu/ase
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Secondary Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: