Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCrain, Robert L.
TitelSchool Integration and the Academic Achievement of Negroes
Quelle(1971)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Black Education; Desegregation Effects; Educational Environment; Educational Sociology; School Desegregation; Social Influences; Socioeconomic Influences; Urban Education
AbstractA survey of 1,600 adult Negroes in northern metropolitan areas finds those who attended integrated rather than segregated schools are more likely to have had longer school attendance and score higher on a verbal test. Several reasons are offered as accounting for this effect of integration. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: