Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPatterson, Margaret B.; Shiffman, Catherine Dunn; Malachias, Paula J.
TitelProfessional Learning on Using Technology Optimally in Adult Foundational Education: Pilot Results
Quelle(2023), (27 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Education; Adult Educators; Faculty Development; Educational Technology; Technology Uses in Education; Technology Integration; Knowledge Level; Technological Literacy; Teacher Attitudes; Predictor Variables
AbstractThe widespread shift to distance learning during the pandemic created a critical juncture for strengthening technology integration in adult foundational education (AFE). This paper presents results from a pilot survey on technology use and related professional learning (PL); 58 AFE practitioners from four states participated. Findings are presented on three composite variables: practitioner skill level in using online resources for instruction, and following PL, self-assessed knowledge in planning instruction with technology, and expanded integration of technology into instruction. A model of predictive relationships among the composites and two moderators is proposed for future testing. Findings contribute new knowledge about current AFE practitioner perceptions, practices, and PL needs and offer insights to guide and support integrating technology into AFE instruction. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: