Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAccioly, Inny; Alcântara, Benedito; Monteiro, Aldineia Fernandes; Monteiro, Aldenice
TitelEnvironmental Education with Riverside Communities in the Brazilian Amazon: Ancestry, History, and Traditional Knowledge
Quelle(2022), (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterIndigenous Knowledge; Foreign Countries; American Indians; History; Environmental Education; Social Justice; Program Descriptions; Meetings; Indigenous Populations; Geography Instruction; Forestry; Drama; Power Structure; Climate; Water; Earth Science; Colonialism; Social Systems; Brazil
AbstractThe research seeks to collaborate to advance the debate on the intertwining between Ancestry, History, and Environmental Education. It analyzes the pedagogical experience developed by the authors in the project "Young Environmental Guardians from Riverside Communities", which takes place in the Brazilian Amazon. The project's purpose is to reinforce the youth's commitment to the Amazon and the riverside territories, reaffirming the principles of the defense of life, "buen vivir," and socio-environmental justice. The article narrates the project's meetings, their objective and subjective aspects, in conjunction with a critical view of the History of the Amazon. It is argued that the recognition of Ancestry can pedagogically contribute to reestablishing the links of collectivity towards a more equal society and healthy environment. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: