Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEstrera, Elc
InstitutionUrban Institute
TitelDo Active-Shooter Drills Hurt Students? An Essay for the Learning Curve
Quelle(2023), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterWeapons; School Safety; Safety Education; Attendance; Drills (Practice); School Violence; Emergency Programs; Correlation; Accountability; Outcomes of Education; Achievement Tests; Elementary School Students; Scheduling; Scores; Mathematics Tests; English
AbstractSchool shootings have been a constant looming threat for students across the US, with the number of shootings on campuses dramatically increasing in recent years. In response, schools have instituted preparedness and response measures, including school-shooter drills. This essay examines the relationship between active-shooter drills and two school accountability outcomes: attendance rates and proficiency rates on statewide end-of-year tests. There are two main results. First, in English and math, students in grades three through five who test on the school days immediately after an active-shooter drill have lower proficiency rates than their counterparts who test on the days and weeks before the drill. But proficiency rates return to typical levels as tests are administered in the weeks following the week of the drill. Second, attendance rates are slightly lower during quarters when active-shooter drills occur, relative to quarters without these drills. (ERIC).
AnmerkungenUrban Institute. 2100 M Street NW, Washington, DC 20037. Tel: 202-261-5687; Fax: 202-467-5775; Web site: http://www.urban.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: