Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBarendse, Marjolein E. A.; Flannery, Jessica; Cavanagh, Caitlin; Aristizabal, Melissa; Becker, Stephen P.; Berger, Estelle; Breaux, Rosanna; Campione-Barr, Nicole; Church, Jessica A.; Crone, Eveline A.; Dahl, Ronald E.; Dennis-Tiwary, Tracy A.; Dvorsky, Melissa R.; Dziura, Sarah L.; van de Groep, Suzanne; Ho, Tiffany C.; Killoren, Sarah E.; Langberg, Joshua M.; Larguinho, Tyler L.; Magis-Weinberg, Lucía; Michalska, Kalina J.; Mullins, Jordan L.; Nadel, Hanna; Porter, Blaire M.; Prinstein, Mitchell J.; Redcay, Elizabeth; Rose, Amanda J.; Rote, Wendy M.; Roy, Amy K.; Sweijen, Sophie W.; Telzer, Eva H.; Teresi, Giana I.; Thomas, April Gile; Pfeifer, Jennifer H.
TitelLongitudinal Change in Adolescent Depression and Anxiety Symptoms from before to during the COVID-19 Pandemic
Quelle(2023), (40 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Change; Depression (Psychology); Anxiety; Symptoms (Individual Disorders); COVID-19; Pandemics; Adolescents; Age Differences; Racial Differences; Public Policy; Public Health; Foreign Countries; Mental Health; Incidence; United States; Netherlands; Peru
AbstractThis study aimed to examine changes in depression and anxiety symptoms from before to during the first six months of the COVID-19 pandemic in a sample of 1,339 adolescents (9-18 years old, 59% female) from three countries. We also examined if age, race/ethnicity, disease burden, or strictness of government restrictions moderated change in symptoms. Data from 12 longitudinal studies (10 U.S., 1 Netherlands, 1 Peru) were combined. Linear mixed effect models showed that depression, but not anxiety, symptoms increased significantly (median increase=28%). The most negative mental health impacts were reported by multiracial adolescents and those under 'lockdown' restrictions. Policy makers need to consider these impacts by investing in ways to support adolescents' mental health during the pandemic. [This paper was published in "Journal of Research on Adolescence."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: