Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBulkley, Katrina E.; Lu, Amanda; Meza Fernandez, Kate; Gerry, Alica
InstitutionNational Center for Research on Education Access and Choice (REACH)
TitelCharter Authorizing, Applications, and the Needs of Historically Marginalized Students: A Cross State Analysis. Technical Report
Quelle(2023), (46 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Bulkley, Katrina E.)
ORCID (Lu, Amanda)
ORCID (Meza Fernandez, Kate)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCharter Schools; School Administration; Administrator Role; Accountability; Student Needs; Minority Group Students; Disadvantaged; Equal Education; Access to Education; Institutional Mission; Administrator Characteristics; Educational Objectives; Educational Planning; Governance
AbstractCharter school authorizers shape which charter schools open, where they open, and who they serve. We draw on principal agent theory to investigate how the priorities and practices of nine authorizers intersected with charter school applications' attention to the needs of historically marginalized students. Using data from interviews and applications, we find authorizers vary in orientations towards equity and the ways in which they signal that orientation to charter applicants. Our analysis suggests a robust relationship between authorizer mission and the content found in charter applications, demonstrating the influence of authorizing practices on the contents of charter school applications. [For the policy brief, see ED625865.] (As Provided).
AnmerkungenNational Center for Research on Education Access and Choice. 1555 Poydras Street Suite 700, New Orleans, LA 70112. Tel: 870-540-6576; e-mail: info@reachcentered.org; Web site: https://reachcentered.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: