Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDong, Feiran
TitelA Historical Reflection on the Modern Categorical Being in Chinese Discourses of Rural-Urban Educational Equality
Paper prepared for the Annual Meeting of the American Educational Research Association (Online, Apr 17-21, 2020).
Quelle(2020), (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational History; Educational Philosophy; Equal Education; Rural Youth; Disadvantaged; Social Justice; Power Structure; Political Influences; Foreign Countries; Rural Urban Differences; China
AbstractIn this paper, I made a historical and philosophical reflection on the social scientific categorization of "rural children" (nongcun ertong) in contemporary Chinese discourses of educational equality. The empowerment discourse about them as an educationally marginalized group based on scientific inquiry into their problems reflects a new understanding and management of social justice and progress envisioned by scientific description of groups of people. In historicizing "naming" as a crucial and changing practice in Confucian moral-political governance, Maoist "class line" (jiejiluxian) and post-Maoist scientism, I propose to challenge the de-ideologicalization (quyishixingtaihua) of social scientific categories as natural representations of people, and to explore how new hierarchies are produced in the scientific, humanitarian and capitalist turn of post-socialist China. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: