Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBailes, Lauren P.; Vitale, Meaghan N.
InstitutionUniversity of Delaware (UD), Partnership for Public Education (PPE)
TitelParent Engagement and Information Use. Policy Brief
Quelle(2022), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterParent Participation; Family Involvement; Public Education; Access to Information; Information Dissemination; Users (Information); User Needs (Information); Family School Relationship; Individual Characteristics; Gender Differences; Information Seeking; Self Efficacy; Parent Role; Delaware
AbstractIn 2015, the Wilmington Education Improvement Commission, now known as the Redding Consortium for Educational Equity, emphasized the importance of parent and family engagement to the effectiveness of public education. The complex task of navigating educational systems has become further complicated by the pandemic over the past two years. It is more critical than ever to ensure that parents and families have timely, complete, and meaningful access to information from their students' schools. This brief shares how 150 Wilmington parents and guardians of school-aged students get, use, and circulate information. Dr. Lauren Bailes and Meaghan Vitale inform schools about ways that they can make information about schools more accessible to more families so that families feel empowered to engage with their students' educational processes. (As Provided).
AnmerkungenPartnership for Public Education.111 Academy Street Graham Hall 182, Newark, DE 19716. Tel: 302-831-0184; e-mail: ppe-info@udel.edu; Web site: https://www.cei.udel.edu/ppe
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: