Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMatashu, Martha
TitelEducation, Human Capital Formation and Economic Growth in Sub-Saharan African Countries: A Conceptual Analysis
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual International Conference of the Bulgarian Comparative Education Society (BCES) (20th, Virtual, Jun 2022).
Quelle(2022), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHuman Capital; Economic Development; Foreign Countries; Role of Education; Educational Philosophy; Developing Nations; Africa
AbstractAccording to the human capital theory variations in economic growth are explained by differences in the influence of education on human capital formation within countries. Despite huge government investment in education aimed at building human capital countries within the Sub-Saharan African (SSA) region continues to face low economic growth. This conceptual paper thus investigates the relationship between education, human capital formation and economic growth in SSA. Findings from the theoretical and empirical analysis reveal that education in SSA countries seems to make an insignificant contribution to human capital formation and economic growth jointly. In conclusion, the economic development variations observed across countries might be an indication of the need for a context-based human capital-based education approaches to strengthen economic growth within SSA countries. The study recommends that educational approaches that strengthen human capital creation should be adopted to promote economic growth in SSA countries. [For the complete Volume 20 proceedings, see ED622631.] (As Provided).
AnmerkungenBulgarian Comparative Education Society. Blvd Shipchenski prohod 69 A, 1574 Sofia, Bulgaria. e-mail: info@bces-conference.org; Web site: http://www.bces-conference.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: