Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEdwards, Danielle Sanderson
InstitutionNational Center for Research on Education Access and Choice (REACH)
TitelHow Does School Bus Transportation Affect Student Attendance and Achievement? Policy Brief
Quelle(2022), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStudent Transportation; Bus Transportation; Academic Achievement; Attendance; Public Schools; Disadvantaged Schools; Low Income Students; Michigan
AbstractThis study analyzes how bus eligibility impacts student attendance and achievement in Michigan where almost half of the largest districts limit bus transportation to students who live more than 1.5 miles from school. The study finds that while eligibility has no major effect on student attendance or achievement overall, economically disadvantaged students who were eligible for district-provided transportation were less likely to be chronically absent. This finding expands on previous research that shows increased attendance improves students' cognitive and non-cognitive outcomes. Studying the effects of bus eligibility on public school student attendance and achievement can inform how accessibility affects students across school sectors. Overall, the findings indicate that bus eligibility can help put vulnerable student populations less at risk of missing a significant amount of time in the classroom. [For the corresponding technical paper, "Another One Rides the Bus: The Impact of School Transportation on Student Outcomes in Michigan," see ED621826.] (ERIC).
AnmerkungenNational Center for Research on Education Access and Choice. 1555 Poydras Street Suite 700, New Orleans, LA 70112. Tel: 870-540-6576; e-mail: info@reachcentered.org; Web site: https://reachcentered.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: