Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchwalbach, Jude
InstitutionHeritage Foundation, Center for Education Policy
TitelBreaking down Barriers to Educational Opportunities: Mitigating the Lingering Effects of Housing Redlining in D.C. Issue Brief No. 5243
Quelle(2022), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHousing; Social Discrimination; Educational Opportunities; Barriers; Neighborhoods; Neighborhood Schools; School Districts; School Choice; District of Columbia
AbstractDuring the 20th century, federally sanctioned housing "redlining" influenced the composition of neighborhoods in large cities across the country, including Washington, D.C. The term "redlining" came from the color-coded maps developed by the Home Owners Loan Corporation (HOLC) (on which mortgage lending under the Federal Housing Administration (FHA) was partly based). The HOLC limited access to federally backed mortgages for home loans in the red-colored and lowest-grade neighborhoods described as "hazardous." This report presents: (1) How the federal housing authority shaped D.C.'s neighborhoods; (2) How 1930s discriminatory mortgage practices linger in D.C. school zones; (3) The FHA's lingering footprint on D.C. school boundaries; (4) Severing the link between housing and schooling in D.C.; and (5) D.C. families exercising choice. (ERIC).
AnmerkungenHeritage Foundation. 214 Massachusetts Avenue NE, Washington, DC 20002-4999. Tel: 202-546-4400; Fax: 202-546-8328; e-mail: info@heritage.org; Web site: http://www.heritage.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: