Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKienzl, Gregory; Hu, Pei; Caccavella, Ali; Goldrick-Rab, Sara
InstitutionTemple University, Hope Center for College, Community, and Justice
TitelParenting While in College: Racial Disparities in Basic Needs Insecurity during the Pandemic
Quelle(2022), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Students; Parents; Racial Differences; Individual Needs; Student Needs; COVID-19; Pandemics; Minority Group Students; Food; Housing; Gender Differences; Hunger; Racial Bias; Racial Discrimination
AbstractRoughly one-in-five college students provide primary care to at least one child while pursuing a higher education credential. Yet parenting students remain an often-overlooked group and continue to receive inadequate support. They experience basic needs insecurity at alarming rates, reducing their odds of completing valuable degrees. Shortages on food and safe housing disproportionately affect single parents of young children, Asian, Black and Latinx parenting students, and Black fathers working toward their degrees. Current programs intended to support parenting students do not reach enough of them. This brief reveals four untold lessons affecting parenting students, drawing on a nationwide survey of college students fielded fall 2020 and completed by 32,560 students who are parents. Actionable recommendations for policymakers and campus leaders to alleviate systemic barriers and better support parenting students follow the brief. (ERIC).
AnmerkungenHope Center for College, Community, and Justice. Jones Hall, 1316 West Ontario Street, 6th floor, Philadelphia, PA 19140. e-mail: hopectr@temple.edu ; Web site: https://hope4college.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: