Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWilliams, Patricia A.
InstitutionUniversity of Pennsylvania, Consortium for Policy Research in Education (CPRE)
TitelStandardizing School Dropout Measures. CPRE Research Reports
Quelle(2017), (32 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDropouts; Dropout Research; Dropout Rate; Definitions; Age Grade Placement; Attendance; Elementary Secondary Education; High School Equivalency Programs; Measurement Techniques; Nontraditional Education
AbstractProposes the establishment of a uniform definition of school dropout which would help to more accurately measure the extent of the dropout problem. The report describes elements of dropout measures and examines factors that account for variation in measures from city to city and state to state. [This document is a reissue of the October 1987 CPRE Research Report RR-003 under the same title (ED298184). Information on original record varies. The original content in ERIC contains additional pages that provide sponsor and audience information.] (As Provided).
AnmerkungenConsortium for Policy Research in Education. University of Pennsylvania, 3440 Market Street Suite 560, Philadelphia, PA 19104. Tel: 215-593-0700; Fax: 215-573-7914; e-mail: cpre@gse.upenn.edu; Web site: http://www.cpre.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: