Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDusenbury, Linda; Yoder, Nick; Dermody, Caitlin; Weissberg, Roger
InstitutionCollaborative for Academic, Social, and Emotional Learning (CASEL), Collaborating States Initiative (CSI)
TitelAn Examination of K-12 SEL Learning Competencies/Standards in 18 States. Frameworks Briefs
Quelle(2020), (32 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSocial Emotional Learning; Elementary Secondary Education; State Standards; Developmental Stages; Benchmarking; Equal Education; Culturally Relevant Education; Educational Objectives; Guidance; Alignment (Education); Illinois; Indiana; Kansas; Maine; Michigan; Minnesota; Nevada; New Jersey; New York; North Dakota; Ohio; Pennsylvania; Rhode Island; Tennessee; Washington; West Virginia; Wisconsin; Arkansas
AbstractSocial and emotional learning (SEL) competencies or standards derive from SEL frameworks. In this report, the terms "SEL competencies" and "standards" are used interchangeably to refer to statements about "what students should know and be able to do," recognizing that states may use different terms such as "competencies," "learning goals," or "benchmarks." In 2019, 14 separate sets of K-12 "learning standards" or "competencies" were analyzed for SEL that states have developed. This report updates that previous analysis to include four additional sets of learning standards (for a total of 18 states) and provides important updates about the original 14 states. The goal in this brief is to examine the specific SEL frameworks the states use and the competencies they have articulated based on these frameworks. (ERIC).
AnmerkungenCollaborative for Academic, Social, and Emotional Learning. 815 West Van Buren Street Suite 210, Chicago, IL 60607. Tel: 312-784-3880; Fax: 312-784-3885; e-mail: info@casel.org; Web site: http://www.casel.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: