Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCullinan, Dan; Kopko, Elizabeth
InstitutionColumbia University, Center for the Analysis of Postsecondary Readiness (CAPR); Columbia University, Community College Research Center (CCRC); MDRC
TitelLessons from Two Experimental Studies of Multiple Measures Assessment. Research Brief
Quelle(2022), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEvaluation Methods; Student Evaluation; College Students; Student Placement; Remedial Instruction; College Mathematics; College English; Outcomes of Education; Placement Tests; Grade Point Average; New York; Minnesota; Wisconsin
AbstractResearch suggests that using only standardized placement test scores to determine which new college students should take developmental coursework is inadequate, as many students may be unnecessarily assigned to developmental courses. These courses generally take one or more semesters to complete, delaying entry into college-level coursework, and students earn no credit toward a credential for completing them. MDRC and the Community College Research Center recently completed two experimental studies of multiple measures assessment (MMA), in which colleges use high school GPA and other measures in addition to placement test scores to assign incoming students to either developmental or college-level courses in math and English. Overall, results from both studies indicate that student outcomes improve under MMA as compared to status quo placement based on test scores alone. In this brief, we explain what we have learned from these studies. (As Provided).
AnmerkungenCenter for the Analysis of Postsecondary Readiness. Teachers College, Columbia University, 525 West 120th Street Box 174, New York, NY 10027. Tel: 212-678-3091; e-mail: capr@columbia.edu; Web site: https://postsecondaryreadiness.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: